Fit blijven op uw werk? TIPS

fysio, fysio Nijmegen, fysiotherapie, fysiotherapie Nijmegen, fysiopraktijk, fysiopraktijk Nijmegen, fysiotherapiepraktijk Nijmegen, fysiotherapiepraktijk, fysiotherapiepraktijk Nijmegen, fysiotherapeut, fysiotherapeut Nijmegen, fysiotherapeuten, fysiotherapeuten Nijmegen, rugpijn, rugpijn Nijmegen, rugklachten, rugklachten Nijmegen, nekpijn, nekpijn Nijmegen, nekklachten, nekklachten Nijmegen, rug- en nekklachten, rug- en nekklachten Nijmegen, rug- en nekpijn, rug- en nekpijn Nijmegen, blessure, blessure Nijmegen, blessure MCNO, blessure Fysio de Wedren, fit, fit Nijmegen, fit fysiotherapie, fit werk, fit werk Nijmegen

Vindt u het moeilijk om fit te blijven en uzelf te concentreren op uw werk? Logisch dat u na een tijdje in een dip belandt. Is uw concentratie na een paar koppen koffie nog steeds ver te zoeken? Wij hebben verschillende tips voor u op een rijtje gezet die ervoor zorgen dat u op uw werk fit en geconcentreerd blijft!

Drink niet meer dan 2 of 3 bakken koffie per dag

Ruil het bakje koffie eens in voor een glas water en zorg dat u dagelijks genoeg water drinkt. Wanneer u een tekort aan vocht hebt, daalt namelijk uw energieniveau. Zorg dat u op een dag genoeg vocht binnen krijgt en dit doet u niet met bakken koffie!

Zorg ervoor dat u niet 8 uur achter elkaar op een stoel zit

Heeft u zittend werk? Zorg dan ook tijdens uw werk voor voldoende lichaamsbeweging! Neem eens de trap in plaats van de lift, ga zelf drinken halen in plaats van dat een collega dit voor u doet of loop naar uw collega toe in plaats van een mailtje te sturen. Beweging voorkomt die energiedip!

Neem geen ‘zware; lunch

Een warme maaltijd als lunch? Geen goed idee! Na een ‘zware’ maaltijd heeft uw lichaam namelijk veel energie nodig om dit te verteren. Wat kunt u dan eten? Neem bijvoorbeeld een salade, fruit of een gezonde boterham.

Ga in de pauze even naar buiten

Mits het weer het toelaat natuurlijk. Al maakt u maar een wandeling van 10 minuten, dit zorgt ervoor dat uw energieniveau weer met twee uur wordt verhoogd. Hoe kan dit? De buitenlucht zorgt ervoor dat er extra zuurstof door uw aderen, hersenen en spieren wordt gepompt.

Doe even ‘iets anders’

Ga niet zitten niksen, want dan bent u uw concentratie binnen no time kwijt. Maar heeft u nog een klusje liggen waar u de computer even niet voor nodig hebt, pak dit dan even op! Door uren naar een computerscherm te staren, kunt u last krijgen van uw ogen.

Neem een gezond tussendoortje

Een tussendoortje zorgt er namelijk voor dat uw bloedsuikerspiegel stijgt. Dit geeft u weer meer energie. Denk hierbij aan een stuk fruit, een handje noten of een gezonde reep.

Heeft u hulp nodig om fit te worden of om in beweging te komen? Wilt u oefeningen die u makkelijk thuis of op uw werk kunt doen? Neem dan contact met ons op!