Een bezoek aan de fysiotherapeut. Hoe ziet dit eruit? – Deel 1

Fysiotherapie Nijmegen - MCNO Fysio de Wedren, fysio, fysio Nijmegen, fysiotherapie, fysiotherapie Nijmegen, fysiopraktijk, fysiopraktijk Nijmegen, fysiotherapiepraktijk Nijmegen, fysiotherapiepraktijk, fysiotherapiepraktijk Nijmegen, fysiotherapeut, fysiotherapeut Nijmegen, fysiotherapeuten, fysiotherapeuten Nijmegen, rugpijn, rugpijn Nijmegen, rugklachten, rugklachten Nijmegen, nekpijn, nekpijn Nijmegen, nekklachten, nekklachten Nijmegen, rug- en nekklachten, rug- en nekklachten Nijmegen, rug- en nekpijn, rug- en nekpijn Nijmegen, blessure, blessure Nijmegen, blessure MCNO, blessure Fysio de Wedren, fit, fit Nijmegen, fit fysiotherapie, fit werk, fit werk Nijmegen

Een verkeerde beweging, een ongelukje, een sportblessure, een stijve nek door het te lang aannemen van een verkeerde of dezelfde houding… Dit zijn allemaal voorbeelden waardoor u op de behandeltafel van Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren terecht kunt komen. Ieder jaar bezoekt gemiddeld 1 op de vijf mensen een fysiotherapeut. U bent dus lang niet de enige! Bent u nog nooit bij Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren geweest? Hieronder kunt u meer lezen over de stappen die u doorloopt wanneer u een afspraak maakt bij ons in de praktijk!

Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren is er om u te helpen bij het vinden van de oorzaak van uw klacht(en) en om u vervolgens van uw klachten af te helpen. Mogelijk heeft u kortgeleden een sportblessure opgelopen, heeft u uw enkel verzwikt, bent u op uw elleboog gevallen en kunt u deze niet meer bewegen of heeft u klachten maar u weet niet waar ze vandaan komen. Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren staat voor u klaar!

Een bezoek aan onze praktijk is in principe in te delen in vijf verschillende stappen: een anamnese, een onderzoek, het advies, de behandeling en de evaluatie.

De anamnese

De anamnese is het eerste gesprek dat u aangaat met uw fysiotherapeut over uw klacht of uw blessure. U vertelt hier kort over uw klacht(en) en hoe lang u al pijn heeft of bewegingsbeperkingen ervaart. Uw fysiotherapeut zal tijdens de anamnese duidelijke en gerichte vragen stellen. Aan de hand van dit gesprek beoordeelt de fysiotherapeut of u bij Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren aan het juiste adres bent.

Lichamelijk onderzoek

Nadat de anamnese heeft plaatsgevonden, gaat het lichamelijk onderzoek van start. Afhankelijk van uw klacht wordt u gevraagd liggend, staand of zittend plaats te nemen op de behandelbank van Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren. Vervolgens wordt het gebied waar u klachten ervaart, uitgebreid onderzocht. Er wordt u gevraagd verschillende bewegingen uit te voeren die de klachten bij u oproepen.

Het advies

Na de anamnese en het onderzoek heeft de fysiotherapeut van Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren een beter beeld van uw klachten en kan hij u vertellen wat er mogelijk aan de hand is en wat u er zelf aan kunt doen. Zijn uw klachten te behandelen met fysiotherapie bij Fysiotherapie Nijmegen – MCNO Fysio de Wedren, dan zal de best passende behandeling bij u geadviseerd worden.

Vervolgens vindt de behandeling door de fysiotherapeut plaats. Zodra de behandelingen hebben plaatsgevonden en uw klachten zijn verminderd of verholpen, vindt de evaluatie plaats. Hoe dit verloopt, leest u in het volgende artikel! Houd hiervoor onze website en social media kanalen dus goed in de gaten!