Positieve mindset tijdens corona

fysio Nijmegen, fysiotherapie nijmegen, fysiotherapeut nijmegen, fysio mindset, fysiotherapie mindset, fysiotherapeut mindset, nijmegen mindset, fysio yoga, fysiotherapie yoga, fysiotherapeut yoga, nijmegen yoga

Het zijn onzekere tijden. Senioren en mensen die onder een ‘risicodoelgroep’ vallen ervaren gevoelens van eenzaamheid. Mensen met kinderen zijn gestresst vanwege de combinatie van thuiswerken en thuisscholing. Daarnaast zorgt de berichtgeving over het coronavirus überhaupt bij veel mensen voor gevoelens van stress, onveiligheid en angst. Een positieve mindset -het sturen van uw gedachten in positieve richting- kan deze negatieve gevoelens doorbreken en de angst en stress verminderen. Dat klinkt fantastisch, maar hoe pakt u dat aan? 

Stap 1: Sta stil bij wat u wél kunt doen aan uw situatie

Het verloop van het virus heeft u niet onder controle, maar het is goed om te weten dat er dingen zijn waar u nu wél invloed op hebt. Focus op wat er wel in uw macht ligt om uw situatie te verbeteren. Zo zet u het gevoel van machteloosheid om naar een gevoel van controle en doorbreek u de negatieve gedachtegang. 

Wat zijn de dingen waar u controle over heeft?

  • Geef uw dierbaren extra aandacht, zeker ouderen die een groter risico lopen
  • Besteed minder aandacht aan het virus. U hoeft uw kop niet in het zand te steken, maar door niet voortdurend de berichtgeving te volgen wordt u er ook minder mee geconfronteerd. Volg het nieuws gedoseerd.
  • Werk aan uw weerstand door gezond te eten, goed te bewegen en voldoende te slapen (link naar artikel over weerstand)
  • Let op uw hygiëne: was regelmatig uw handen
  • Houd 1,5 meter afstand en vermijd contact met kwetsbaren

Stap 2: Praat over uw gevoelens

Door de maatregelen rondom het coronavirus zijn we beperkt in onze sociale contacten. Maar praten met vertrouwde mensen helpt nou juist zo goed om gevoelens van angst, kwetsbaarheid en onzekerheid te verminderen. Denk ook hierbij in oplossingen. Wat is wél mogelijk? Bel of videobel met vrienden, praat over uw gevoelens in communities of schrijf uw ervaringen van u af en deel ze op uw socials. Ook onze fysiotherapeuten zijn via een online consult binnen handbereik. Blijf dus ook werken aan uw gezondheid en herstel met uw vertrouwde fysiotherapeut.

Stap 3: Ontspan met yoga

Dat u momenteel stress, angst, een onzeker gevoel en zelfs als gevolg daarvan lichamelijke klachten ervaart, is gezien de situatie volstrekt normaal. Probeer de klachten niet weg te stoppen voor uzelf, maar accepteer ze, vertrouw op uw eigen veerkracht en onderneem zelf stappen om weer in balans te komen. Middels yoga en mindfulness kunt u technieken leren om rustig te ademen en bewust stil te staan bij het ontspannen van uw spieren. Zoek de methode waar u zich het prettigste bij voelt.

Yoga bij MCNO Fysio de Wedren

Heeft u last van angstgevoelens, paniek of stress vanwege het coronavirus? Vanuit MCNO Fysio de Wedren kunnen wij u helpen met yoga oefeningen om stressklachten te verminderen. Stella leert u te focussen op zaken waarvan u energie krijgt en geeft ontspanningsoefeningen voor thuis. Deze begeleiding bieden wij ook online! Neem contact met ons op en maak een afspraak!